Kérdés: Főnökömnek autómosója van, amit szeretne bérbe adni nekem, átruházni rám (több éve neki dolgozom). Átlagosan 3,5 millió a bevetél havonta. Ebből lejön 4 ember, 8 órás bejelentése, az anyagköltség -rezsi -, amit a főnököm elkér és az ügyvédi költség, egyéb dolgok kifizetése kb. 1.800.000 Ft. Az a kérdésem, ha tisztán és szabályosan,mindenkinek számlát adunk, akkor megérné-e csinálni, átvenni az üzletet és maradna vagy az adózás miatt szinte nem jutna semmi?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Javaslom, hogy keresse fel a a könyvelőt, aki jelenleg is intézi az autómosó ügyeit. A könyvelő tájékoztatni fogja a vállalkozás sajátosságaira tekintettel a legkedvezőbb adózási szabályokról. Minden árral, költséggel stb. számolni kell, ergo ezeket ismerni kell, hogy kiszámolható legyen, hogy megéri-e.