Az alábbiakban összefoglaljuk a teendőket és a követendő eljárási rendet a munkaviszony megszüntetése esetén.

A munkáltató köteles legkésőbb az ötödik munkanapon kiadni a szükséges igazolásokat a munkaviszony megszűnését követően. Ezek közé tartozik a munkáltatói igazolás, amely tanúsítja a munkaviszony megszüntetését, valamint az igazolás a levont és megfizetett bérösszegről, valamint a tartási kötelezettségről az adott évre vonatkozóan.

Emellett ki kell adni az álláskeresési járadék megállapításához szükséges igazolást, valamint a munkavállaló TB kiskönyvét.

Ez a határidő vonatkozik mind a munkabérre, mind pedig az egyéb járandóságokra.

A munkáltatónak kötelezettsége a munkaviszony megszűnésétől számított egy éven belül írásbeli értékelést adni a munkavállaló munkájáról, amennyiben a munkavállaló legalább egy évet töltött el a cégnél.

A munkavállaló köteles a munkakörét az előírt módon átadni, valamint visszaszolgáltatni a munkáltatótól kapott munkaeszközöket.