Online kaszinó nyeremény

Kérdés: Online kaszinó nyereményemet nem fizették ki, hova fordulhatok segítségért?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Elsősorban az online kaszinót üzemeltető céghez tud fordulni, amennyiben ez sikertelen, keressen fel egy ügyvédet (ugyanis fontos lenne tudni az összeget, az online oldal honosságát, kifizetési szabályzatukat stb-stb).

Hacker

Kérdés: Hogy szabadulhatok a hackertől, aki 5 éve használja a gépemet, a nap 24 órájában, Néha nagy kegyesen beenged, de a levélírást pokollá változtatja az ugráló szavakkal, mondatokkal, 5 soros levelet néha egy óra alatt tudok megírni, persze hibát még küldés közben is tesz bele. Az e-mail címemet használja, a jelszót akárhányat csináltat a Google az e-mail címemmel, bármikor megkapja, Emiatt címet is hiába csinálok, pillanatok alatt rájön. De azt tudni kell hozzá, hogy itt lakik a szomszédomban! Tudom a nevét és a címét! Mit érek vele? Egy kivetítője van, arra viszi a leveleimet, és volt olyan pofátlan, hogy meg is mutatta. A postaládámból is kiveszi a levelet, ami érdekli! Volt olyan nap, amikor a Google megírta, hogy 19 órán keresztül a randivonalat nézte és egyéb hasonlókat. Én meg örüljek, ha kapok egy órát, de azalatt is csak szórakozik, elküldött és bejövő leveleimet ütemezi, ahogy úri kedve kívánja.

Válasz: Tisztelt Kérdező! Javaslom, hogy a részletek ismeretének hiányában elsősorban forduljon informatikus szakemberhez.

Probléma egy online szolgáltatással

Kérdés: Egy online szolgáltatással akadt problémám az elmúlt kb. másfél évben. AZ ECC-Nettel és a FOME-val is felvettem a kapcsolatot, de érdemi segítséget nem kaphattam tőlük, mivel a szolgáltatás üzemeltetői megtagadták a szolgáltatást üzemeltető cég nevének és székhelyének megadását, az oldalukon pedig csak ennyi szerepel: „Any claim relating to eRevollution’s web site shall be governed by the laws of Slovenia without regard to its conflict of law provisions.” Kb. 400-500 ezer Ft-ot költöttem el; egy polgári peres eljárás „megéri-e”? Tehát van-e reális esély a pénzem a visszaszerzésére? Büntető feljelentés után, ha a rendőrség mégis beazonosít egy, a szolgáltatás mögött álló (Uniós) céget, akkor pl. a kísért. követ. európai eljárása hozhat-e számomra érdemi sikert? Vagy a pénzem már elúszott és a büntető feljelentésen kívül semmit se tehetek? Az alábbi linken kicsit (ez is csak egy rövid leírása a problémának) részleteztem a szituációt: https://www.jogiforum.hu/forum/17/154

Válasz: Tisztelt Kérdező! Az Ön által leírtak nem tartalmaznak pontos és lényeges információt az üggyel kapcsolatban, ezért javaslom, hogy kérje személyesen ügyvéd segítségét. A link, amit csatolt az gyesre vonatkozik.

 

Telekommunikációs szolgáltatástól való elállás 2021

Kérdés: 2021.08.29-én kötöttem egy mobiltelefonos szolgáltatásról szóló szerződést. A megállapodás telefonhívás útján, vagyis online köttetett. 2021.09.10-én jeleztem, hogy mégsem kérem a szolgáltatást, remélve hogy a 14 napos elállási határidő miatt csak az időarányos havi díjat kell megfizetnem. A szerződés felbontásakor az ügyintéző jelezte, hogy tízezer forintos kötbért köteles vagyok megfizetni. A számomra e-mailben megküldött szerződésben is szerepel a kötbér, de erről nyilván nem tudhattam a szóbeli megállapodás előtt. A szóbeli megállapodásnál tudtommal ilyen kötelezettséget nem vállaltam, de figyelmetlenségből talán előfordulhatott. A hangfelvételt kikérhetem online formában? Lehet jogszerű a kötbér követelés a 14 napos elállási határidő ellenére is?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Tényleg megilleti Önt az a jogosultság miszerint a szerződéskötéstől számított 14 napon belül, bármilyen hátrányos jogkövetkezmény nélkül elállhatunk a szerződéstől. Javaslom a keletkezett hangfelvétel kikérését, hogy pontosan mi is volt a szerződés tárgya, illetve milyen felvilágosítás hangzott el, avagy éppen hiányzott.

Online vásárlás

Kérdés: Vásároltam egy kis vállalkozástól, előre kellett utalni a pénzt. Türelmesen vártam, majd rákérdeztem, mert 1 hónap múlva sem jött semmi. Mindig kitérő választ kapok vagy semmilyet. Azt mondja elveszett a csomag, de keresik, de bármit kérdezek, semmire nem kapok értelmes választ, csak kitérő “nyugtatgatásokat”. Tudom nem nagy összeg, de mit tehetek ellene? Legalább más ne járjon így!

Válasz: Tisztelt Kérdező! Amennyiben a fogyasztó az interneten keresztül, a fogyasztó 14 naptári napon belül elállhat a szerződéstől. FMH eljárást indíthat, békéltető testülethez, illetve a fogyasztóvédelemhez (KH) fordulhat.