2024.10.22.
Kérdés: Horvátországban foglaltunk szállást. Nyaralás előtt 3 nappal lemondták a szállást, a pénzt vissza is kaptam, kerestek nekem egy új szállást. Kifizettem itt már nem a weboldalnak kellett utalni, hanem az apartmannak. Amint megkapták az utalást, kaptam az üzenetet, hogy aznap nem tudnak fogadni csak 1 nappal később. Mondtuk, hogy nekünk az nem megfelelő, de ők mindenáron másik helyre akartak elszállásolni arra az 1 napra. 1,5 nap volt az indulásig ezért gyorsan foglaltunk egy másik szállást. Ezt követően 3 óra múlva jelezte az apartman, hogy mégis tudnak fogadni, de mi mondtuk, hogy már van másik szállásunk. Kértük vissza a pénzünket, de nem hajlandóak visszaadni, mert így úgy jön ki, hogy mi mondtuk le a szállást túl későn. A weboldal se tud semmit segíteni, a szállásadó nem is ír vissza nekünk. Van lehetőségem arra, hogy vissza kapjam a pénzem?
Válasz: Tisztelt Kérdező! Mivel az eredeti foglalás feltételeit a szállásadó nem tartotta be, joggal követelhetik vissza a kifizetett összeget. Amennyiben a szállásadó elzárkózik a visszafizetéstől, első lépésként célszerű írásban felszólítani őt, és hivatkozni a szerződésben foglaltakra. Végső soron a jogi megoldás marad (per).
2024.09.27.
Kérdés: Foglaltunk egy szállást augusztus 24-én 6 Ft-ért egy weboldalon majd három napra rá elkezdett hívogatni a szállásadó, hogy nem ennyi az ára és hogyha nem szeretném kifizetni azt az árat, amit ő mondott, akkor mondjuk lefoglalást, valószínűleg nem ő hibázott, hanem a weboldal. És ha nem mondjuk le, akkor neki ki fogja számlázni ezt a 6 Ft-os költséget ezeket mondta. Nem tudom, hogy jogunk van-e esetleg fenntartani ezt a 6 Ft-ot- a szállásért vagy hagyjuk az egészet és mondjuk le?
Válasz: Tisztelt Kérdező! A jelzett honlap szerződési feltételeit kell elolvasni, hogy téves ár esetében mi az irányadó eljárás.
2024.08.17.
Kérdés: Egy üzletben online vásároltam 2 db ruhát, összesen 30.000 Ft értékben, június 25-én rendeltem meg és fizettem ki. Az üzletben vettem át július 10-én. Július 30-án, tegnap e-mailben elálltam a szerződéstől. A saját vállalásuk, hogy 30 napom van a visszavitelre. Tehát úgy számoltam, hogy augusztus 9-e az utolsó nap, mikor még visszavihetem. Ma, 31-én azt a választ kaptam, hogy a visszavitel már nem lehetséges, mivel a 30 napot ők onnan számolják, hogy a raktárból elindult a ruha a bolt fele. Úgy érzem, megtévesztés áldozata lettem. Minden webshop onnantól kezdve szokta számolni a visszavitelre biztosított napokat, amikor a terméket átveszem. A bolt szabályzata így szól szó szerint: “Visszaküldés. Online vásárlás: Önnek 30 napja van a megrendelése szállítási dátumától számítva.” Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül-e ez? Milyen lépéseket tehetek? Visszakaphatom a pénzem? Felháborítónak tartom ezt és úgy érzem becsaptak, átvertek.
Válasz: Tisztelt Kérdező! Nem minősül annak, hiszen az online vásárlással elfogadta az általános szerződési feltételeket. A szállítási dátum az az időpont, amikor a ruha elküldésre kerül.
2024.08.12.
Kérdés: Abban szeretnék segítséget kérni, hogy a Telegram-on megismerkedtem egy brókerrel, aki azt ígérte, hogy 70.000 Ft-ból csinál 17 milliót és ebből 10%-ot kér. Ez meg is történt, de a pénz kivételénél költségek merültek fel. Én már 1,2 milliót kifizettem, de a pénzt nem kaptam meg. Újabb 1300 eurót kérne fizetni, hogy hozzám kerüljön a pénz. De én nem tudok és nem is akarok fizetni. Én már csak a saját pénzemet szeretném visszakapni. Becsapott, mert erről nem tájékoztatott. Azt szeretném kérdezni, hogy ilyenkor mi a teendő? Van esélyem visszakapni a pénzem?
Válasz: Tisztelt Kérdező! Vélhetően csalás áldozata lett, azt javaslom forduljon rendőrséghez mihamarabb, amennyiben szeretné visszakapni a pénzét.
2024.08.04.
Kérdés: Próbálok minél célratörőbb lenni, és csak a lényeget írom le. Online vásároltam egy rejtett, kém fülest indukciós hurokkal. Ki kellett bontanom ahhoz, hogy ki tudjam próbálni. Sajnos azonban maga az áru hibás / működésképtelen volt. Az árut visszajuttattam a 14 napos jogvesztő határidőn belül, azonban az eladó megtagadta a vételár visszatérítését, arra hivatkozva, hogy ő higiéniai terméket adott el. Véleményem szerint egy fülhallgató nem minősül higiéniai terméknek. Kérdésem az, hogy egy eleve működésképtelen, hibás termék kikézbesítése, felülírja-e a higiéniai termékekre vonatkozó, visszaküldést nem lehetővé tevő jogszabályt? Véleményem szerint, ha az eladó megjavítja, megtisztítja a terméket, azt követően harmadik felek számára ismét értékesítheti.
Válasz: Tisztelt Kérdező! Nem. A leírtak alapján köteles visszavenni az eladó a terméket.