Hűségidő lejárata utáni ár

Kérdés: Egy szolgáltatónál lejárt a hűségidőm és több évig az utolsó árat számlázták. Most úgy emeltek árat, hogy én semmilyen szerződésmódosítást nem kértem. A törvény szerint hány év után változtathatnak árat?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Nincs erre vonatkozó jogszabály. A szerződés rendelkezései az irányadóak. Minden áremelés esetén szükséges írásban tájékoztatni a szerződő partnereket.

Internetes csalás

Kérdés: Meghirdettek 2 ara papagájt, melyre írtam. Minden egyes üzenetváltás mind az eladóval, mind az állítólagos szállításért felelős céggel megvan. Azt mondták nekem, ha kifizetek 200 eurót a papagájok szállításáért, akkor elküldik őket. Ma kifizettem a 200 eurót plusz 12 euró utalási költséget. Mikor levették a pénzt, azt írta a szállítási cég, hogy fizessek még külön 500 eurót légkondicionált ládákért, mert nagy a klímaváltozás. Mire mondtam, hogy nem tudok már fizetni, akkor keressünk olyan időpontot, amikor nem kell ez a láda a szállításhoz, azt mondták mindenféleképpen kell, de engem erről csak az utalás után tájékoztattak, addig azt mondták, amint utalok, már szállítják is. A pénzt nem hajlandók visszafizetni, sem megoldást keresni, mit tehet ez ügyben?! Észtországból érkeznének a papagájok elvileg, kérem segítsenek, visszakaphatom még a pénzem? Az utalási bizonylatom megvan és amint említettem az üzenetváltások is.

Válasz: Tisztelt Kérdező! Észt ügyvéd közbenjárását javaslom.

Internet bekötés

Kérdés: Internet szolgáltató ügyében kérnék tanácsot. 7 évvel ezelőtt vásárolt ingatlan csak egy éve került használatba és így az internet bekötése is csak most lett aktuális. Ikerház félről beszélünk, ahol a szomszédomnál az Invitel bekötötte a kábelt több éve, azóta a Digi biztosítja náluk a szolgáltatást. Értelemszerűen a Digit kértem fel a bekötésre, ők többször jártak kint az ingatlannál, de megtagadják a bekötést, azzal a hivatkozással, hogy az kivitelezhetetlen. A szomszédom bármiben támogatna, tudja is, hogy náluk hol megy be az internet. Javasoltam a kábelcsatorna cseréjét és 2 kábel beépítését, de a Digi hajthatatlan. Más szolgáltatóval szerintem esélyem sem lehetne, hiszen azóta tereprendezés, viacolorozás volt. A kérdésem: joga van a Diginek megtagadni a szolgáltatást? Perelhetem őket, van esélyem nyerni ellenük? Pár méter kábelról beszélünk, én itt inkább hanyagságot, lustaságot látok a döntés mögött, kihasználva a monopóliumukat.

Válasz: Tisztelt Kérdező! Nem kötelesek Önnel szerződést kötni.

Magánszemélyként eladott használt termék esetén van-e garancia kötelezettség?

Kérdés: Van egy laptopom, amit az elmúlt 1 évben nem használtam. Eredetileg 250k-ért vettem, ezért gondoltam eladom 200k-ért fb. marketplacen vagy jófogáson, amelyiken hamarabb megveszik, DE garancia erre már nincs és nem vagyok biztos benne, hogy ilyen esetben – tehát amikor magánszemélyként eladok valamit ilyen postai utánvétes formában, ekkora összegért – nekem van-e bármilyen jótállási kötelezettségem? Jól működik a laptop, vannak kisebb esztétikai hibái, amiket természetesen lefotóztam, hogy egyértelmű legyen, de azért akinek volt már laptopja az tudhatja, hogy egyáltalán nem nehéz tönkretenni (pl. usb portot egy kellően rossz eszközzel), ha valaki nem tudja, hogy mit csinál és legtöbbször elég nehéz megmondani, hogy végül is kinek a hibája volt. Nem foglalkozok ezzel a piaccal, ezért semmiképp nem tudok azért garanciát vállalni, hogy a világ másik oldalán egy random embernél 1 évig az tényleg fog is működni, mivel nem én mondom meg, hogy mit és hogyan csinálhat vele.

Válasz: Tisztelt Kérdező! Adott esetben Önök között adásvétel jön létre, melynek során az eladót szavatosság terheli a vevővel szemben.

14 napos elállás

Kérdés: Egy webshopból vásároltam egy használt játék konzolt. Szeretnék élni az elállási jogommal, de az ügyfélszolgálat nem válaszol, így nem tudom hová küldjem vissza a terméket. Az ÁSZF-ben csak annyi van, hogy az üzletbe, de a cím nincs megadva. A csomag feladója nem azonos a webshop üzemeltetőjével és a cím a csomagon az a székhelye. Kérdésem milyen lehetőségeim vannak, illetve visszaküldhetem-e a csomagot a székhelyre és nem fizetés esetén kérhetek-e ez alapján végrehajtást?

Válasz: Tisztelt Kérdező! A termék kézbesítésétől számított 14 napon belül a fogyasztónak lehetősége van elállni vásárlásától egyoldalúan. Ezt jelezheti postai úton, e-mail-en keresztül, vagy akár szóban (telefonon). Az internetes web-shop köteles haladéktalanul visszaigazolni a nyilatkozat megérkezését. Amennyiben a megfelelő módon jelezte elállását, saját költségen visszajuttatja a terméket, abban az esetben az Ön részéről nincs további kötelezettség. Célszerű a székhelyre küldenie.