Internetes üzenet

Kérdés: Egy 12 éves gyereket egy rossz messenger üzenetért beperelhetnek?

Válasz: Tisztelt Kérdező! A feltett kérdés megválaszolásához szükseges lenne a konkrét eset leírása, de a gyermek nem lehet alanya ilyen eljárásnak. Legfeljebb a szülők.

Rendelés

Kérdés: Lenne egy olyan kérdésem, hogy mi a teendő akkor, ha megrendeltem a terméket és ki is van fizetve, de 2 hónapja még nem jött meg és az eladó azzal takarózik, hogy nagy az érdeklődés a termék iránt, így időrendi sorrendben történik a kiszállítás, hová tudnék fordulni ezzel az ügyel kapcsolatban?

Válasz: Tisztelt Kérdező! A fogyasztóvédelemhez, illetve a szerződéstől elállhat.

Digitális termék

Kérdés: Érdeklődöm, hogy szükséges-e ÁSZF abban az esetben, ha az eladó az eladásra kínált digitális (pdf) termékét nem saját weboldalán keresztül, hanem erre a célra létrehozott kereskedelmi oldalon árulja?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Az eladásra használt platformtól függetlenül az adásvetel Ön és a vásárló között jön létre, így szükséges az Ászf.

Mobilos applikáción belüli vásárlás visszatérítése

Kérdés: Egy érdekes ügyben kérdeznék. 3 éve használok egy mobilos (játék) applikációt. Ezen idő alatt voltak tranzakcióim. Tisztában vagyok vele, hogy visszatérítésre vagy az utolsó 90 nap alatt létrehozott tranzakciók közül vagy az utolsó 25 tranzakcióra van lehetőség. Azonban a csavar a történetben, hogy kínai székhellyel rendelkező “gyártó” a héten tehát 2023.11.08-án az egész játék platformját megváltoztatta, mellyel a fizetett tartalmak is megváltoztak vagy elvesztek az applikáción belül. Kérdésem, hogy ilyen esetben mit lehet tenni? A store-ból már nem tudok visszatérítést indítani, ugyanis már 3-4 hónapja nem történt app-on belüli vásárlás és az utolsó 25 vásárlásom sem ebben az applikációban történt. A bankommal hamarosan egyeztetek ez ügyben.

Válasz: Tisztelt Kérdező! Az applikáció szabálytalan megváltoztatása okán fogyasztóvédelemhez fordulhat azonban ehhez meg kell tudnia, hogy melyik fogyasztói központ hatáskörébe tartozik, hol van esetleg még székhelye a cégnek.

Árajánlat

Kérdés: Egy márkaszervizben kértem ajánlatot a szervizre, amit meg is küldtek. Ezt a Facebook csoportba felraktam, nyilván úgy, hogy kitakartam a szerviz adatait, csupán az árak, elvégzendő feladatok voltak benne, és benne hagytam a MUNKALAPSZÁMOT, dátumot, fiz.hat. időt. Erre most kaptam egy e-mailt, hogy az egyik kolléga látta a csoportban, és kb. 5 km hosszú e-mailt írt, hogy miért ennyi az ára, stb. Nem írtam semmi olyat, csak kérdést tettem fel, hogy a csoporttagok szerint reális-e az összeg. Nyilván a tagok fikázták, hogy lehúzás, stb. Elkezdte, hogy akár becsületsértési pert is indíthatna. Származhat-e ebből jogi bajom?

Válasz: Tisztelt Kérdező! A becsületsértés nem valósul meg, ha annak valamely – törvényi – feltétele hiányzik. Az Ön által leírtak alapján a sértett nem beazonosítható, ezért is, a becsületsértés nem lenne megállapítható.