Kérdés: Nagy elkeseredésem után írok Önnek! 2019.12.20.-án vásároltam egy debreceni kereskedésből egy Opel Astra H típusú gépjárművet. Mikor elhoztam is hibás volt, füstölt a kipufogó, a kereskedő szerint 2 kör után el fog múlni. Gondoltam, előző nap ment át a műszaki vizsgán, nagy problémája nem lehet, hittem neki. Sajnos a probléma nem múlt el, fel is vettem a kapcsolatot a kereskedővel, azóta már 230 ezer forintot fizettem az autó javításáért. 2 hibás porlasztó volt a gond. Szerviz után pár napra a másik 2 porlasztó is megadta magát. Hívtam a kereskedőt, hogy ez a legkevesebb ezt már ő állja anyagilag. Semmi választ nem kapok azóta sem tőle! Kérem segítsen, milyen megoldása van ennek az egésznek. Cofidis személyi hitelből vásároltam az autót, 990.000/Ft -ba került.

Válasz: Tisztelt Kérdező! Kérdésből az derül ki, hogy Ön megtekintett állapotban vette meg az autót, így vállalta a kockázatot, amikor észlelte, hogy füstöl a kipufogó. Az adásvételt megelőző napon megtartott műszaki vizsgáról készült jegyzőkönyv, amiben elvileg minden hibát feltüntetnek, illetve ha nem tapasztalható semminemű hiba, akkor azt írják le. Ne hívja a kereskedőt, hanem írásban (tértivevényes, ajánlott levélben) keresse meg, hogy elkérje a jegyzőkönyvet, hátha ettől hajlandó lesz valamilyen megegyezésre Önnel. Ha tényleg vállalkozástól vette az autót, akkor érdemes 6 hónapon belül a szavatossági jogok érvényesítésére az eljárást elindítania, habár abban minden költséget Önnek kell megelőlegeznie és egészen perig juthatnak. Végső soron iü. műszaki szakértő véleménye alapján bíróság fog dönteni.