Kérdés: Június 8-án interneten rendeltem bontott autó alkatrészeket. Messenger-en megbeszéltük a fizetési módot, előre utalás bankszámlára és a szállítást, ami futárszolgálat lett, illetve a végösszeget, ami jelen állapot szerint 40.000 Forint. A pénzt elutaltam rá pár napra, de semmiféle számlát vagy ilyesmit nem küldött a pénzről. Ezután jött a huzavona és az ígérgetés pl. szabadság, futár nem jött meg, rendeljek én futárt, amit meg is tettem, de így sem sikerült a szállítás! Október elején közöltem vele, hogy utalja vissza a pénzt ő is írta, hogy ez lesz a legegyszerűbb és visszautal nekem 45.000 Ft-ot. Hát ez idáig a pénz sem érkezett meg, megígérte, hogy ekkor-akkor utal. Most azért nem tud telefonon utalni, mert rossz a netbankja. Ma annyit írt, hogy hétfőn megy a bankba és utal, de a héten is ezt írta.(10.19.) Tömören ez lenne a felállás. Kérdezném, hogy milyen lehetőségek vannak? Hova forduljak NAV, rendőrség?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Az internetes vásárlások magukban foglalják az esetleges ,,internetes csalások,, veszélyét. Javaslom, hogy amennyiben az átutalásnál a közleményben szerepelnek releváns adatok (pl. alkatrész kifizetése stb.), akkor az Önök között történt üzenetváltások és az átutalásról szóló bizonylat birtokában forduljon szabálysértés miatt a rendőrséghez, fogyasztóvédelmi panaszával a kormányhivatalhoz, a számlaadási kötelezettség megsértése miatt pedig a NAV felé tud jelzéssel élni. Ezen felül ún. FMH eljárást tud indítani az összeg visszaszerzése céljából.