Kérdés: Olyan problémával fordulnék Önökhöz, hogy az autóm váltója fel lett újítva, viszont valamit elronthattak, mert utána sorra jelentkeztek a problémák. 1 év garanciát kaptam rá, de sajnos 1 éven keresztül folyamatosan hordtam vissza az autót, mert nem tudták megcsinálni (vagy nem is akarták). Sajnos most járt le az 1 év garancia, de a váltó nagyon rossz állapotban van, a szerelő szerint mindent megtett és kicserélt, de ezt erősen kétlem. Mi ilyenkor a teendő?

Válasz: Tisztelt Kérdező! A jótállásra vonatozó szabályokat a 2013.évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről ( Ptk. ) szabályozza. Jótállási igény a jótállási határidőn belül érvényesíthető, amely az Ön esetében már lejárt. A kötelezett köteles megtéríteni a jogosultnak a hibás teljesítésből eredő kárát, kivéve, ha a hibás teljesítést kimenti. A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.