Kérdés: Az alábbiakban kérem segítségüket: Úgy tűnik egy online oldal becsapás áldozata lettem. Egy külföldi oldalon egy babakocsit szerettem volna vásárolni, bankkártyával ki is fizettem az összeget (18.000 Ft). Az oldalon 8-10 nap szállítási időt írtak. Azóta több, mint egy hónap telt el és a csomagom nem érkezett meg és a pénzem sem kaptam vissza. Több e-mailt is írtam az oldalnak, de nem válaszolnak. A cég külföldi, Skóciában van bejegyezve. Kérdésem, hogy tudok-e valami jogi lépést tenni az ügy érdekében, hogy visszakapjam a pénzem? Vagy ha nem is, akkor jelenteni az oldalt valahol, hogy másokat ne tudjanak átverni?

Válasz: Tisztelt Kérdező!  Jelen esetben a magyar és a skót fogyasztóvédelemhez tud fordulni. Illetve lehetőség van a cégnek fizetési felszólítást is küldeni, esetleg a későbbi tisztázódó helyzetben („Brexit” teljes tisztázása után) az EU FMH-t tudom javasolni.