Kérdés: Foglaltam kb. két héttel egy autókölcsönzőben autót a tervezett bérlés előtt 4 napra. Vissza is igazolták, izgatottan vártam a 4 napos autós kirándulást. Az adott nap megyek az autóért, és közlik velem, hogy törölték a foglalásomat. Az indok: hívtak telefonon, és nem vettem fel. Egyrészt nem hívtak telefonon, mert lenne nyoma (nem fogadott hívás), másrészt korábbi telefonos kommunikáció esetén ők erőltették az írásost. Harmadrészt: írásban megerősítették a foglalást. Minek hozzá telefonálni? Negyedrészt: ha tényleg hívtak volna, mert ehhez kötik az autóbérlés véglegesítését, és én nem veszem fel a telefont, miért nem értesítenek e-mailben? Miért a bérlőirodánál kell szembesülnöm egy hosszú reggeli buszút után, hogy nincs a várva várt autó, és ugrik a négynapos kirándulásom? Van jogom kártérítést kérni?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Van joga hozzá, de nem biztos, hogy eredményes lesz az eljárás. Elsődlegesen a szerződésben rögzített feltételek az irányadóak a megállapodásra.