Kérdés: Hamis banki oldalon akartam belépni a Netbankba, megadtam az adataimat, a csalók mobilapp alkalmazáson keresztül beléptek a Netbankomba, a biometrikus beállítást bekapcsolták és elutalták az összes pénzemet. Minden bejelentést megtettem, a bank elutasította a panaszomat, melyben kértem a károm megtérítését. Szerintem a Mobilapp alkalmazásban hiba van, mert nem kell regisztrálni a Mobilapp használatához, nem küldtek jóváhagyó SMS-t a biometrikus beállításhoz, pedig ahhoz szerintem erős ügyfél-hitelesítés szükséges. Ha bejelentem az MNB-nek és kivizsgálják ezt, és megállapítják, hogy a bank rendszerébe olyan hiba van, ami megakadályozhatta volna a pénzem eltulajdonítását, akkor van-e arra esélyem, hogy a bank megtéríti a káromat annak ellenére, hogy a hamis banki oldalon megadtam a Netbanki adataimat. Ha bírósághoz fordulok remélhetem-e, hogy javamra döntenek vagy mindenképpen én vagyok a hibás, és nem kaphatom vissza a pénzemet még akkor sem, ha a bank rendszerében is hiba van.

Válasz: Tisztelt Kérdező! Vélhetően nem fognak az Ön javára dönteni, hiszen az Ön hibájából alakult / kezdődött az egész.