Kérdés: A páromnak több problémája is volt a bankjánál, így szeretett volna váltani. Egy másik banknál igényelt is új számlát és az a bank át is kérte az adatait, illetve elindították az egész folyamatot. Akkor azt mondták neki (még aznap bement jelezni a dolgot), hogy pénzét már “le is zárták” és Nav-os átvizsgálás alá kerül, mivel “van megtakarítása, pedig fiatal”. Elvileg minden irat megvolt nekik a szükséges vizsgálathoz. Azt mondták, hogy ez maximum egy hétig tart. Ezután eltelt egy hónap de semmi nem történt. Többször voltunk bent, de nem tudtak semmi értelmeset mondani, így panaszt tettünk. Arra sem válaszoltak az ígért határidőn belül, így panaszt tettünk a fogyasztóvédelemnél is. Eltelt ismét egy hónap de semmiféle választ nem kaptunk. Azt olvastuk, hogy fél év az ügyintézésük, de annyit nem tudunk várni, mivel a teljes megtakarításunk azon a számlán volt. Mit tehetünk ilyen helyzetben?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Jelen esetben a legjobb, amit tehetnek, hogy megvárják az ügyintézési időszakot. Pert nem érdemes indítani, mert költséges és elhúzódik az esetek többségében. Próbálják meg többször is megsürgetni a bankot, hátha lesz eredménye. Egyébként nem a fogyasztóvédelemhez, hanem az MNB-hez tartozik az ügy.