Kérdés: Érdeklődni szeretnék, hogy mi a teendő akkor, ha a cég, ahol dolgoztam megszűnt és egyszer csak kiléptetett és ki is jelentett. De erről semmilyen hivatalos okmányt nem kaptam. Sem a tb kiskönyvet, sem a kilépő papírokat nem kaptam meg, ami miatt nem tudok munkanélkülire menni és felvenni az álláskeresési járadékot. A cég nem válaszol a leveleimre, se a telefonhívásaimra, ezért szeretnék segítséget kérni.

Válasz: Tisztelt Kérdező! A munkaviszony megszűnésekor a munkáltatónak kötelessége kiállítani a munkavállaló számára a munkáltatási igazolásokat, beleértve a tb igazolást, igazolólap munkanélküli járadék megállapításához, adó adatlap, jövedelem igazolás az egészségbiztosítási ellátás megállapításához, munkabérből levont járulékokról szóló igazolás. Ha a munkáltató a kötelezettségeinek nem tesz eleget, abban az esetben a munkavállaló az illetékes bíróságnál keresetet nyújthat be jogainak érvényesítése végett. Ettől függetlenül megjegyzem, hogy ezen iratok nélkül is be tud az új munkahelyére jelentkezni, ügyei intézhetőek stb.