Kérdés: Azzal a kérdéssel fordulnék Önökhöz, hogy több mint egy éve dolgozom egy vagyonvédelmi cégnél, s hét hónapja annak az alvállalkozójánál. Múlt hónap első két hetében fizetetlen szabadságon voltam. (Szabadságra csak így tudok menni, mivel nem fizetik ki, ha kiveszem.) A fővállalkozó területi vezetője a szabadságom utolsó napján értesített, hogy munkaviszonyom megszüntetik, így másnap már dolgoznom sem kell bemennem. Arra hivatkozott, hogy egy embert könnyebben lecserél, mint négyet. Felszólították embercserére, megnevezték az illetőket, de Ő ennek nem tett eleget. Ugyanis probléma volt csoporton belül az együttműködéssel. Heten vagyunk a csoportban, a szabadságom alatt egy kolléga lebetegedett, s megkértek menjek be dolgozni. Ennek nem tudtam eleget tenni, mivel nem tartózkodtam itthon. A vezetőt, akitől a telefont kaptam nem érem el hiába hívom, valamint a papírjaim nem kaptam még meg. Mit tudok tenni ilyen esetben?
Válasz: Tisztelt Kérdező! Az Mt. rendelkezései szerint a munkaszerződést is és a munkaviszony megszüntetését is írásba kell foglalni. A megszüntetés okának az indokolásból világosan ki kell tűnnie. A munkáltató a felmondását köteles megindokolni. Az indokolás csak a munkavállaló munkaviszonyával kapcsolatos magatartásával, képességével, vagy a munkáltató működésével összefüggő ok lehet csak.