Kérdés: Az Eon az áramszolgáltatónk. Régen (10 éve) átalányt fizettünk, 3 ezer pár száz forintot. Egy éves elszámolóként kaptunk 480 ezres csekket. Lezsibbadtunk konkrétan a férjemmel. Egy alkalommal betelefonáltam, hogy le van áramtalanítva a ház az óra mégis pörög. Ne vicceljek, ez volt a válasz, annak jónak kell lenni. Nem jöttek ki megnézni. Kaptunk részletfizetést 6 hónapra, havi 80 ezerrel kellett volna törleszteni. Nem tudtuk fizetni. Egy nap megjelentek Eon-os szerelők, akkor kaptuk a kártyás mérőt. Azóta is ez van. Nem hagy nyugodni a dolog, mire fizettem ki azt a sok pénzt? Kénytelen voltam, ugyanis ami pénzért vettem áramot, annak a fele levonódott “tartozásba”. Kb. 8 év alatt nyögtem ki. A minap beszéltem telefonon a fogyasztóvédelemmel a hölgy kérdőre vont, miért most? Meg nem tudja, hogy van ez, lehet már elévült. Micsoda? Öt év alatt elévül? Az én tartozásom nem? Nem tudta azt sem megmondani lehet-e pereskedni. Visszahív, ha utána jár. Azóta se.

Válasz: Tisztelt Kérdező! Leírása nem tartalmaz kérdést, továbbá nem egyértelmű mi a jogi probléma. Önnek volt egy tartozása, amit kifizetett. Úgy tűnik leírásából, mintha azt utólag, 10 év elteltével vitatná. Amennyiben ez így van (tehát teljesítette a tartozást), úgy önnek nem lehet igénye az Eon felé, hiszen az önkéntes teljesítéssel elismerte a követelést. Pontosabb válaszért kérem, tegye fel kérdését az ügy pontos körülményeinek megjelölésével. Az árammal kapcsolatos követelések egyébiránt nem öt év alatt, hanem jóval hamarabb évülnek el.