Kérdés: Október 9-én felmondás miatt megszűnt a munkaviszonyom egy multinacionális vállalatnál. November 4-én telefonon, majd e-mailben arról tájékoztatott a cég egyik HR kollégája, hogy visszafizetési kötelezettségem van, egy általa adott bankszámlára kellene utalnom pénzt (ugyanis a cafateria túlfizetés teljes összegét nem tudták levonni az utolsó fizetésemből). Ha a kilépő papírjaimban nem tájékoztattak erről, követelhetnek-e még bármit? Ha igen, akkor mi ennek a hivatalos formája és mivel kell bizonyítaniuk a tartozást? (Jelenleg csak egy emailt küldtek, amit bármikor bárki küldhet nekem, nem tűnik hivatalosnak és elszámolást se tartalmaz.)

Válasz: Tisztelt Kérdező! A munkaviszony felmondással történő megszüntetésekor legkésőbb az utolsó munkában töltött naptól, egyébként legkésőbb a munkaviszony megszűnésétől számított ötödik munkanapon a munkavállaló részére ki kell fizetni a munkabérét, egyéb járandóságait, valamint ki kell adni a munkaviszonyra vonatkozó szabályban és egyéb jogszabályokban előírt igazolásokat. A feltett kérdés pontos megválaszolásához szükségem lenne az Önök között létrejött szerződések tartalmára.