Kérdés: 2020. októberben foglaltam szállást egy fogadóba, november 20-22-ig egy internetes szállásfoglaló oldalon keresztül. Az 50.000 Ft foglalási díjat a lányom a SZÉP kártyájáról átutalta a szálláshelynek, melyet visszaigazoltak e-mailben. A november 11-i COVID szigorítások miatt kénytelen voltam lemondani a foglalást. A szálláshelytől e-mailben kértem, hogy a foglalási díjat utalják vissza a SZÉP kártyára. Ez kétszeri felszólításra sem sikerült. Nem is válaszolnak. Kérhetek-e ezek alapján fizetési meghagyást, vagy a lányomnak kell-e ezt megtennie, vagy így jártam? Ha igen, milyen költségekkel fog járni? Az eljárási díjat, ill. a végrehajtó cég díját is kérhetem-e a szálláshelytől vagy azt elbuktam?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Fizetési meghagyás kibocsátása miatt mindenképpen ügyvédhez, vagy közjegyzőhöz kell fordulnia. Mindegy mivel fizetett, a szerződést Ön kötötte, önnek kell érvényesítenie jogait. Minden felmerülő költségét meg kell fizetnie az adósnak, amennyiben felróható neki a magatartása.