Kérdés: Vettem egy ágyat az egyik üzletben. Külsős fuvarozót bíztam meg a szállítással és a 8.-ra történő felcipeléssel. A lerakodásnál szóltak, hogy sérült az ágyam (fekvőfelület alsó részén szakadt el és ki a szövet). Tagadták, hogy ők okozták, de mi a szállítás előtt átnéztük, nem láttuk a hibát. Mit lehet(ne) ilyenkor tenni? Másik: rendeltem egy 3 részes gardróbot. Céges szállítók, de a rakodók külsősök ismét. Fuvaros letette az egyik elemet a járdára. Rakodók még sehol. Fújt a szél, az 50 kg-os szekrény pofára esett. Felső része csúnya lett, ígéret: kapok egy tetőt majd. Ajtó, alsó rész kicsit karcos, de azt csak a felhordás után vettük észre, hogy belül a felső rész mindkét oldalon berepedt. Ilyenkor kié a felelősség? És ha valakire ráesett volna? Milyen jogszabályok érvényesek fuvarozás, ill. rakodás esetén?  Jegyzőkönyv egyik esetben sem lett felvéve. Az ágynál ott is hagyhattak volna akár? Bútoros cégnek jeleznem kéne?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Jegyzőkönyvet kellett volna a szállításról felvenni vagy megtagadni az átvételt. Jelenleg már nem fogja tudni bizonyítani, hogy mikor sérült meg a matrac. Második: ugyanaz a válaszom, mint az elsőre.