Kérdés: Ausztriában élek és szeretnék egy kényes kérdésben tisztán látni. Vettem novemberben Magyarországon egy hóláncot 120 ezer forintért. Ígérete szerint 5 év garancia, illetve visszavásárlási garanciát (nem ír időkorlátot) vállal. Pár napja használtuk volna a hóláncot, mert váratlanul leesett a fél méter hó. Kezelési útmutató szerint felhelyeztük, próbaképpen több kört mentünk egy parkolóban, ott minden jónak tűnt. Az első 1 km után leesett az egész. A hóláncot utánunk hozták a rendőrök, de az adapter, amire rögzítjük a láncot elveszett. A hólánc használhatatlan. Felvettem a kapcsolatot az eladóval. Ők állítják, hogy biztos én voltam a hibás, nem jól szereltem fel. 40 ezer forintért (de méltányossági alapon csak nekem 26 ezer forintért) pótolják az adaptert. Én az újabb fizetés elől teljesen elzárkózom. Ők elzárkóznak a garanciától.
Válasz: Tisztelt Kérdező! Elsődlegesen a szerződés tartalma az irányadó. Főszabály szerint a hibás teljesítési vélelem fél évig illeti meg a fogyasztót. A neten rendelt vásárlásnál a 14 napos elállás lehetősége valós, de Önnek nem erre, hanem a szavatosságra kell alapoznia az igényét.