Kérdés: 2020. novemberi, garanciális elektromos autómban elromlott a töltés. A szervizbe kb. 10 nap utánra kaptam időpontot, ahol kiolvasták a hibakódot, megállapították, hogy valóban rossz és a központból kértek segítséget, hogy mi a teendő ilyen hiba esetén. Azóta eltelt 16 nap és tudomásom szerint még nem volt idejük foglalkozni az autóval. Csereautót – a szerződésre hivatkozva – nem adnak, ez ügyben megkerestem a központi ügyfélszolgálatot is. Kérdésem, hogy a szerviznek mennyi határideje van kijavítani a hibát, mi történik, ha ez nem sikerül, és hogy a csereautóra, az autó hiánya miatt felmerülő költségekre vonatkozik-e valamilyen jogszabály? Mit lehet tenni ilyen esetben, hova lehet fordulni? Az illetékes békéltető testületnek írtam, de még nem kaptam választ.

Válasz: Tisztelt Kérdező! Elsődlegesen az Önök által kötött szerződés tartalma az irányadó. Csereautó csak abban az esetben jár, ha a szerződés ezt kifejezetten tartalmazza. Amennyiben a kijavítás megfelelő határidőn belül nem lehetséges kérheti a termék cseréjét. Bírósághoz is fordulhat, amennyiben nem sikerül megállapodniuk.