Kérdés: Az alábbi problémával kapcsolatban kérném a segítségét: 2022. május 26-án vásároltam egy gépjárművet egy cégtől, amiről azóta kiderült, hogy motorhibásan árulták (hajtókarcsapágyak, illetve főtengely csapágyak sérültek), viszont az eladó semmilyen formában nem elérhető, e-mail megkeresésre nem reagál, telefonszáma nincs. Tudomásomra jutott az is (a cég előtti tulajdonostól), hogy 2021. április hónapban az autón motorfelújítást végzett egy autószerviz, a korábbi tulajdonos által elküldött számlán világosan megállapítható, hogy a fent említett alkatrészeket is cserélték. A kérdésem az az, hogy amennyiben a cég elérhetetlen, van-e bármiféle jogi lehetőségem a szervizzel szemben?

Válasz: Tisztelt Kérdező! A törvény szerint a termék hibájáért az eladó felelősséggel tartozik. A Ptk. alapján a rejtett hibát az eladónak ki kell javítania, az autót ki kell cserélnie, a vételárat le kell szállítania, vagy teljesen vissza kell térítenie. Ezek közül választhat. Azt javaslom, küldjön felszólító levelet a cég számára, amelyben kilátásba helyezi a további jogkövetkezményeket. Amennyiben utána sem történik érdemi változás, bírósághoz fordulhat. A folyamatot mindenképpen 6 hónapon belül indítsa el.