Kérdés: 2 hónappal ezelőtt eladtam egy 14 éves 2018-ban külföldről behozott diesel Toyotát, mint magánszemély. Egy hónap múlva jött egy levél a vevőtől, hogy az autó használhatatlan. Menet közben kiesett egy rugó, tankot kellett mosni stb. 600 ezer Ft lenne a nagynyomású szivattyú cseréje. Nem reagáltam. 3 hét múlva jött egy SMS, hogy 820 ezer Ft lesz a porlasztók cseréje, mert mind a 4 rossz. Szakértő vizsgálta be. De megelégszik, ha kifizetem ennek a felét. Na, most! Az autónak semmi baja nem volt mikor eladtuk. Egy héttel előtte volt márkaszervizben motordiagnosztikán, ahol mindent rendben találtak. 2 hónapos volt a műszaki rajta. Átnézték, kipróbálták. Állítólag 1 hét múlva már hibás volt az autó. Beszéltem egy ügyvéddel, aki azt mondta, hogy az igazságügyi szakértő, ha megállapítja, hogy az autó km órája vissza volt tekerve akkor buknánk a pert. Attól függetlenül, hogy nem mi tekertük vissza, hanem esetlegesen még külföldön. Mit tehetek ilyenkor?
Válasz: Tisztelt Kérdező! Amennyiben használtautót magánszemélytől vásárol a vevő, abban az esetben az eladót egy év kellékszavatossági kötelezettség terheli. Fontos azonban kiemelni, hogy meghibásodás esetén a vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már az adásvételkor is fennállt. Ezt tulajdonképpen lehetetlen bizonyítani, úgyhogy annyira nem szükséges emiatt aggódni. Az óra visszatekerésével kapcsolatosan pedig van mód bizonyítani, hogy nem Önök tekerték vissza a gépjármű kilométeróra állását. Az ügyfélkapun keresztül elérhető az ingyenes gépjárműadat-lekérdező rendszer, amelynek segítségével könnyedén visszakereshető, hogy mennyi kilométer volt a gépjárműben a magyarországi forgalomba helyezésének időpontjában, és mennyi volt az állás a legutóbbi műszaki vizsga alkalmával, ezáltal bizonyítható, hogy a visszatekerés még külföldön történt, amelyről Önök sem tudhattak.