Kérdés: Júniusban vásároltam a használt autómat, kereskedésben. Első hetekben már feltűnt, hogy a motor nem elég erős, az olaj eltűnt belőle, folyamatosan töltésre szorult. Jeleztük, mivel ez egy rejtett hiba. Kereskedő saját szerelőjéhez került az autó, hosszú ideig nem adtak információt. Visszakaptuk, jelezték, hogy az olaj belekeveredett a benzinbe, ezért lehetett kisebb a teljesítménye, orvosolták. 1000 km-en keresztül a motor védelme érdekében nem mehettünk a kocsival 70 km/h fölé, erre pontosan ügyeltünk. Kiderült, hogy lyukas a tank, ellenőrzés céljából egy ismerős autószerelőhöz vittük, ahol még több rejtett hiba/hibás javítás derült ki. Újra felvettük a kapcsolatot a kereskedővel, hogy továbbra is állnak fenn rejtett problémák és szeretnénk visszavinni, hogy végre megcsinálják. Ő viszont ezen a ponton azt válaszolta, hogy a továbbiakban nem hajlandó foglalkozni velünk. A vásárlástól a mai napig összesen egy hónapig tudtuk az autót használni, munkába járáshoz. Mit tehetek?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Amennyiben hat hónapon belül felfedezte a hibát, az eladónak kell bizonyítania, hogy a hiba az átadáskor még nem állt fenn. Amennyiben bebizonyosodik az eladó felelőssége, a  elsősorban az autó javítását vagy cseréjét igényelheti. Ha az eladó a kijavítást nem vállalja, a kijavítással indokolatlanul késlekedik,  áttérhet a következő szavatossági jogok valamelyikére: kérheti a vételár leszállítását, vagy az autót kijavíttathatja az eladó költségére, illetve a szerződéstől is elállhat, és visszakövetelheti a vételárat. Azt javaslom, próbáljon megállapodni a kereskedővel és figyelmeztesse őt az esetleges jogkövetkezményekre. Ha nem sikerül konszenzusra jutniuk, (végső soron) peres úton érvényesítheti igényét.