Kérdés: Volt egy hitelkártya szerződésem egy banknál, 2021-ben (több mint egy éve) megszüntettem. A tegnapi nap felhívott a bank, hogy 45.000 Forint tartozásom van. A bankfiókban 93.000 Forint tartozásról beszéltek. Újabb telefon után már pár ezer forint tartozásról. A tartozás jogcíme: moratóriumi terhelés, a záráskor az ügyintéző nem járt el megfelelően. Tehát személyi hiba. Hogyan tudom a bankot megtámadni, magamat (a pénzemet) megvédeni? Amennyiben köteleznek a fizetésre, hogyan tudok biztosra menni, hogy most már nem zaklatnak többé? Van erre valamilyen nyilatkozat, szerződés, ami engem véd?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Azt javaslom, panaszával elsődlegesen forduljon ahhoz a pénzforgalmi szolgáltatóhoz, ahol a sérelem érte. Amennyiben a szóbeli panaszt követően nem történik érdemi változás, írásbeli panaszt is benyújthat formanyomtatvány kitöltésével, amelyet az internetről tud letölteni.