Kérdés: Miután a banknál hitelkártyámat végtörlesztettem és azt azonnal megszüntettem a bank jogtalanul számolt fel nekem kp. befizetési díjat. Észrevételeztem és mintegy 8 napra rá jogosnak vélték az észrevételt, és kérték, hogy adjak meg bankszámlaszámot és visszautalják az ügyintézőjük által jogtalanul felszámolt és velem befizetett 436 Ft. összeget. Sajnálatukat fejezték ki, hogy nem megfelelő tájékoztatást kaptam. Ezt levél formájában közölték, és én azonnal válaszoltam, hogy nincs számlám, ezért a lakás címemre kértem, hogy küldjék ki az összeget. Sajnálatukra is válaszoltam, hogy nincs miért sajnálkozni, hisz én tájékoztattam az ügyintézőt, hogy jogtalan, amit tesz. A számla zárás: 2023. július 14. A tőlem bekért összeg fizetése: 2023. augusztus 14. A bank megállapítása, hogy sérelem ért és visszautalják számlára a pénzt: 2023. augusztus 23., kézhez kapta augusztus 30-án. A válaszom, hogy nincs számlaszámom: 2023 augusztus 30. Nos azóta egy elektronikus levélben válaszoltak, hogy megkapták a levelemet, semmi nem történt. Egyszerűen nem utalják a pénzemet. Mi a teendőm? Most 2023. szeptember 21. van.
Válasz: Tisztelt Kérdező! Jogi úton is meg lehet oldani a helyzetet azonban ez a követelt összeg sokszorosa lenne. Személyesen menjen be a bankfiókba, illetve panaszt is tud tenni.