Kérdés: Megsérültem az egyik áruház vevőszolgálatánál (a lábujjam), miközben az általam javításra leadott szegélyvágó gépet kipróbáltuk a szervizelés után, hogy megoldódott-e a probléma. A gépet még nem vettem át, előtte próbáltuk, hogy jól működik-e (különben nem veszem át). A felerősödött hangja miatt került be szervizbe. Ellátták a sebet, ami vérzett, körmöm sérült. Készült jegyzőkönyv a kérésemre. Az alkalmazott is működtette a készüléket, és én is. Az alkalmazott nem rakta rá a védőburkolatot, úgy helyezte üzembe. Nem tudtam eldönteni, hogy akkor sérült-e a lábam, amikor az alkalmazott nyomta a gombot (ő kezdte meg a tesztet) vagy amikor én is próbálkoztam. Lényeg, hogy megsérültem. Ebben az esetben vajon jogosult vagyok kártérítésre?
Válasz: Tisztelt Kérdező! Ha a sérülés a gép nem megfelelő üzemeltetése miatt történt, és az alkalmazott nem helyezte vissza a védőburkolatot, akkor jogosult lehet kártérítésre. A védőburkolat hiánya potenciálisan okozhatta a sérülést. Fontos, hogy a jegyzőkönyvet, valamint a sérülés és a gép állapotát dokumentáló bizonyítékokat bemutassa a helyzet elbírálásánál.