Kérdés: Idén februárban beázott a lakásunk előszoba fala, elöntve így az egész lakásban a parkettát is. Ezt a biztosító miután értesítette őt a lakásszövetkezet, felmérte, majd a megállapított összeget kiutalta a részünkre. 1 hónap múlva ismét ázni kezdett a már említett fal, ám mivel időben jeleztem a lakásszövetkezet felé, így most nem volt nagy özönvíz, csak a fal ugyanott, ahol előtte 1 hónappal. A 2. eset után 2 nappal a lakásszövetkezet ideküldte az általa megbízott festőt, hogy mérje fel mekkora munka. Így a festővel megbeszéltük, hogy 3 hét múlva jön és kifesti, végig úgy kommunikálva, hogy ezt a lakásszövetkezet fizeti. Most a festő munkáját velem szeretnék kifizettetni, mondván az első alkalommal kapott kárösszegből fizessem ki. Ezt arra alapozzák, hogy a biztosító a 2. beázást nem fizeti ki, mert még nem történt meg a fal helyreállítása. A kérdésem, hogy ez valóban így megy vagy jogosan gondolom, hogy nem nekem kell kifizetnem az ismételt károkozás utáni helyreállítást?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Az esetek többségében a kárelhárítás költségének a megtérítése a biztosítót terheli. Lényeges azonban annak a megállapítása, hogy mi okozta a beázást (feljebb lakó szomszéd, csőtörés…). Azt javaslom, hogy mindenképpen tekintse át a társasház / lakásszövetkezet, valamint a saját maga által kötött lakásbiztosítási szerződést is, annak érdekében, hogy kiderüljön, adott esetben melyiket lehet igénybe venni. Fontos megjegyezni, hogy egy káreseményre egy biztosítási esetként lehet tekinteni.