Kérdés: Vásároltunk egy lakást, amit azóta nagyon megbántunk, és motoszkál egy gondolat, hogy tehettünk volna-e valami lépést ezzel kapcsolatban. 10. emeleti lakás, tapétás, padlószőnyeges volt. A tapéta eltávolítása után láttuk, hogy nagyok a repedések a sarkokban, vízszintesen, függőlegesen. Sok munkával, ráfordítással próbáltuk helyrehozni. Sajnos kis idő múlva újra reped, potyog a vakolat, még az elfedéshez használt díszítő csíkok is megrepednek. Közben kiderült az ablakokkal sincs rendben minden, nagyobb esőzésekkor a frissen festett falon megjelenik a vizesedés. Az örökösök nem tudtak segíteni az ablakos cég megkeresésében. A sok probléma miatt pár hónap után felhívtam az ügyvédnőt, hogy valamiféle mód ilyen esetekre nincs-e. Mit akarok közel ötven éves lakástól, ez volt a lényege. Most is költöztek egy ilyenbe, és semmi problémájuk nincs. A vásárlás egy éve történt. Nem lett volna semmiféle reklamációnak helye valójában? Mi rontottuk el a dolgokat?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Elsődlegesen az adásvételi szerződés tartalma az irányadó. Hiba esetén kellékszavatossági igény az eladóval szemben öt évig érvényesíthető.  Ezt az igényt a hiba felfedezése után késedelem nélkül, azonnal, igazolható módon kell közölni az eladóval.