Kérdés: Segítségüket szeretném kérni abban, hogy 2014. április 14 – 2019. június 7. között dolgoztam rendszergazdaként Debrecenben. 2019. június 7-én már máshol kezdtem dolgozni. Az utódomnak a leltár átadásra került, amelyet ő személyesen aláírt. Sajnos időközben tavasszal COVID következtében elhunyt. Viszont most egy közeli ismerősöm, aki korábban ott dolgozott, újra őt hívták vissza fél állásban vállalkozóként. Viszont leltárhiány van fent és néhány eszköz nincs meg. Nyilván a leltár átadásomnál teljesen mindent átadtam akkor az utódomnak (aki elhunyt). Azóta azért eltelt már 3 év, hogy ott dolgoztam. Az lenne a kérdésem, hogy a leltárhiány miatt jogilag felelősségre vonhatnak még? Mert majdnem, hogy rajtam keresnék…

Válasz: Tisztelt Kérdező! Ha abban az időpontban, amikor Ön átadta a leltárt az utódjának nem állt fenn leltárhiány, akkor Önt nem vonhatják felelősségre az időközben bekövetkezett leltárhiány miatt. Eljárást persze indíthatnak, de ha megvan az átadásról az okirat, akkor az eredménytelen lesz.