Kérdés: A kérdésem a következő volna: Egy kft-nél dolgoztam 2020. januártól egy külső vállalatnál, 2021-ben a vállalkozó beadta a felmondást a cég felé, azt nem tudom miért, de 2021. okt. 10-én már a külső cég nem biztosított számunkra munkát, így a vállalkozó összehívott minket okt. 15-én és közölte velünk, hogy állományban kell, hogy tartson minket nov. 1-ig, mert neki 2 hónapos felmondása van és csak így tudja kiharcolni az álláspénzt, nekünk viszont azt mondta, hogy nyugodjunk meg ő felénk fizetni fogja az állást október és november hónapra. Novemberben ajánlott nekünk egy olyan munkát, ami heti hazajárós, de konkrétan nem közölte, hogy ki menjen. Majd november 19-én kaptam egy levelet, hogy nov. 1-től azonnali hatállyal felmondott nekünk. Én természetesen felhívtam, mi ez a levél és kértem akkor a kilépő papírjaimat, erre az volt a válasz, hogy majd december 5-én megkapom, mivel november 30-ig nem adhatja ki, mert akkor jár le a 30 nap. A mai napig nem kaptam meg se a papírokat, se a bent maradt  szabadság pénzt.

Válasz: Tisztelt Kérdező! A munkáltató legkésőbb a munkaviszony megszűnésétől számított ötödik munkanapon köteles kiadni a szükséges igazolásokat. Ez a határidő vonatkozik a munkabérre, illetve az egyéb járandóságokra is. További érdemi válasz adására információ hiányában nincs lehetőség, javaslom, küldjön egy új levelet, amelyben részletesen leírja problémáját és a kérdést, amire szeretne választ kapni.