Kérdés: Segítséget, tanácsot kérnék. Adott egy napelemes cég. Egy munkatársuk szeptemberben felmérve az ingatlanom azt mondta, hogy telepíthető a napelem, megfelel minden a kritériumoknak. Novemberben elfogadták a kérelmet. Februárban jöttek telepíteni. Akkor a villanyszerelésre szakosodott úriember azt mondta, semmi sem jó a mérőhellyel, szabványosítani kell. Megtörtént kb. 1 hónapja, viszont a cég azóta nem jön, ritkán veszik fel a telefont, ha felveszik is csak ígérnek egyet, de nem aszerint cselekszenek. Azok után, hogy a téves felmérés miatt nem február, hanem (talán) június lesz, amikor üzembe helyezik, még pénzt kérnének a kiszállásért, hogy kijöjjenek üzembe helyezésre. És ugye februárban kész lett volna, azóta mivel van kicsi gyerekem, nem spórolhattam a fűtéssel, ami villany, így a téves felmérés és eltolt üzembe helyezés miatt elfogyasztottam közel 5000 Kw-t azóta. És ezt ki fogják számlázni (kb. 600 ezer ft!) Vigyem jogi útra? Vagy mit tegyek?
Válasz: Tisztelt Kérdező! A szerződésszegés okán (a vállalkozó késedelembe esett) bírósághoz fordulhat, vagy fizetési meghagyásos eljárást indíthat. A leírtakat azonban Önnek kell(ene) bizonyítani.