Kérdés: Vásároltam egy multi cégnél bútort, ami több elemből állt. Pénztáros csipogtatta az elemeket, majd kasszánál kártyával fizettem és számlát is kértem, ami még nincs lekönyvelve. Később megkeresett az üzlet, hogy a vásárolt áru összege nem egyezik a termék eladási árával, mivel csak egy elemrész került beütésre és a különbözetet fizessen ki vagy vigyem vissza a terméket. Olvasatom szerint pénztárosi hiba történt, hogy mit blokkol a kasszás miért a vásárló felelőssége? Kérdésem, jogos-e a követelése az üzletláncnak, illetve ha megtagadom, van-e felelősségem, mivel úgy gondolom nem én, mint vevő hibáztam, mivel nem loptam, kasszánál fizettem, csak éppen rosszul ütötte be a pénztáros. Gondolom, van a pénztárosnak felelőssége. A másik dolog a visszaszállítás követelése a vevőn, mivel az nekem költségekkel jár. Tulajdonképpen károsítva lennék, mint idő, mint üzemanyag, stb.
Válasz: Tisztelt Kérdező! A munkavállaló, így a pénztáros is felelősséggel tartozik. Felelősség alól csak akkor mentesülhet, ha bizonyítja, hogy a hibát nem ő idézte elő. Az esetleges per elkerülése érdekében a céggel való megállapodást tanácsolom, hiszen a pénztárosi hibától függetlenül Ön ezek szerint olcsóbban hozott el egy terméket. Lehetőség van békéltető testület eljárását igénybe venni, melynek során Ön kezdeményezheti a vitás ügy békés rendezését a céggel szemben.