Kérdés: HM lakáseladás utáni kényszer üzemeltetés alatt keletkezett közüzemi díjak, takarítási és rendelkezésre állási díjat kell az új tulajdonosoknak fizetni a HM részére. Ezt egy Excel táblában megküldték a tulajdonosoknak, de sem teljesítés igazolást, sem szerződést nem küldtek ennek bizonyítására. Mindezt személyesen meg lehet tekinteni náluk. A rendelkezésre állási díjat a karbantartásra lakásonként négyzetméterre számolva adták meg, ami nálam 9 hónapra (a vétel és a társasház megalakulás közötti időszak) 221.440 forintot tesz ki. Erről nem kaptunk felvilágosítást adásvétel előtt és után sem. A házban ténylegesen karbantartás nem történt, így számla nincs, csak egy szerződés, amit a HM kötött a HM EI zrt.-vel, de állítólag ezt az összeget teljesítés nélkül is ki kell fizetnem/nünk a honvédségnek. Kérdésem, jogosan követeli a honvédség a tulajdonosoktól a rendelkezésre állási díjat? Ki kell fizetnünk akkor is, ha tényleges munkavégzés nem történt?
Válasz: Tisztelt Kérdező! Érdemi válasz adásához fontos lenne tudni a részleteket, valamint a megkötött szerződés tartalmát. A rendelkezésre állási díj lényege éppen abban áll, hogy amennyiben nem történik tényleges munkavégzés akkor is meg kell fizetni a díjat, azonban nyilván csak abban az esetben, ha van Önök között ilyen szerződés.