Kérdés: Rosszul kivitelezett fürdő és WC “felújítás” volt nálam, július 4-én kezdődött, ami a mai napig nem zárult le, a beszerelés alkalmával berobbant zuhanykabin oldal miatt. Amit, azóta újra rendeltek, de mint kiderült kisebb oldalt, mint kellett volna. Én azóta nem tudtam visszaköltözni a lakásomba, mert így használhatatlan a fürdő, a rezsit viszont ugyanúgy fizetem. A legnagyobb gondom a csempék felrakásával, fugázással, szóval mindennel probléma van, újra kell csináltatnom a burkolásokat. Nem vettem át, nem fogadtam el ezt a minőségű munkát, ettől a bagázstól javításokat sem kértem, lemondtam róluk. Sajnos egy minimális összeg kivételével kifizettem a vállalkozót. Kérdésem az lenne, hogyha nem veszem át ezt a hanyag munkát és nem is kérek javításokat, akkor hogyan léphetek fel a vállalkozóval szemben, milyen összeget követelhetek vissza, illetve ilyen esetben, hogy nem végezték el a munkát időre, amiben megállapodtunk, jár-e kötbér részemre?

Válasz: Tisztelt Kérdező! A kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, vagy b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Amennyiben a vállalkozó nem hajlandó a továbbiakban sem együttműködni, javaslom szerződésszegés címén FMH / polgári peres eljárás megindítását.