Kérdés: Nemrég egy szerviz alkalmával a javítóműhely egyik alkalmazottja nem megfelelő szerszám használata miatt sérülést okozott a 4 éves, sérülésmentes autóm egyik belső elemén. Az okozott káreseményt a szerviz írásban elismerte, és felajánlották, hogy bontóból pótolnák az alkatrészt. Nekem ez a megoldás nem tetszik, mert egy olyan autóról beszélünk, ami a futásteljesítményével is igazolja, hogy átlag alatti használatban volt, így bátran kijelenthetem, hogy a kérdéses darab még sérülten is jó sok bontós alkatrésznél jobb állapotban van. Megtagadhatom-e a bontós megoldást, és kötelezhetem-e a szervizt, hogy egy eredeti, új alkatrészt szeretnék az eddig hibátlan helyett, avagy az autó korából adódóan nem reális kérés egy 4 éves elemet újra cseréltetni? Érdeklődtem a szervizben, hogy a telephely felelősségbiztosítása miért nem fedezi a károm, de azt a választ kaptam, hogy nem rendelkeznek olyannal.

Válasz: Tisztelt Kérdező! A bírói gyakorlat szerint a jármű 5 éves koráig kérheti.