Kérdés: Telefon előfizetéssel rendelkezem az egyik nagy magyarországi szolgáltatónál. A számláimat évek óta rendben, és pontosan fizetem. 5 hónapja a szolgáltatómnál, egy IT hiba miatt, nem férek hozzá az előfizetésemhez, nem tudom módosítani, vagy bármi ügyet intézni. 2 hónapja elvesztettünk egy telefont SIM kártyával, és még csak le sem tudjuk tiltani, és fizettetik velem ennek a szolgálati díját is. A számlámat sem felmondani sem módosítani nem tudom, így kénytelen vagyok egy olyan szolgáltatást fizetni, amiből nem tudok kilépni. Ez komoly anyagi és adminisztrációs terhet jelent nekem, de ha nem fizetek mondván “nem kérem a szolgáltatást”, felhívják a figyelmem a szerződésre, és a lehetséges következményekre ha nem fizetek. Véleményem szerint az ilyenfajta fizetési kényszerítés biztosan nem szabályszerű. Ebben kérném az Ön segítségét, hogy hogyan tudnám érvényesíteni a jogaimat. Természetesen a szolgáltató továbbra is csak hiteget a megoldást illetően, de semmi előrelépés.
Válasz: Tisztelt Kérdező! A pontos válaszhoz ismernünk kéne a szerződést, illetve a másik fél által tett nyilatkozatokat, lehetséges például, hogy egy határozott időre kötött szerződése van. Mindenesetre tegyen írásbeli bejelentést a szolgáltatónál, így ezek után nem számlázhatják Önnek ki az igénybe nem vett szolgáltatásokat.