Kérdés: Megvásároltam egy magyar napelemes befektetési cég csomagját 270.000 Ft-os áron, melynek szerződésében azt vállalták, hogy a mesterséges intelligencia rendszerük segítségével további befektetőket, napelem bérlőket csatolnak hozzám, amiből egyre növekvő bevételem, megtakarításom keletkezik. Pénzvisszafizetési garanciát vállaltak a szerződésben: “a cég az első 5000 regisztrált ügyfél részére a kiállított számla nettó értéken pénzvisszafizetési garanciát biztosít, ha egy év elteltével az ügyfél pozíciójához két vásárlót nem regisztrál.” Élhetek-e a pénvisszafizetéssel, ha a cég többszöri e-mail-es kérésemre, kérdésemre sem árulta el, hogy hányadikként regisztráltam? Minden e-mailt és számlát megőriztem. Mit tehetek, ha nem válaszolnak? És mit tehetek, ha nem szándékoznak a pénzem visszatéríteni?
Válasz: Tisztelt Kérdező! Feltehetőleg élhet a pénzvisszafizetéssel de a pontos válaszhoz ismernünk kéne a szerződés tartalmát. Amennyiben nem szándékoznak válaszolni az Ön megkeresésére, akkor a fogyasztóvédelmi hatóság tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt járhat el. Fordulhat a bírósághoz vagy kérheti a békéltető testület közreműködését, amely segíthet a vitás ügyének rendezésében.