Kérdés: 1. A társasházunk közös képviselője, mely egy Bt-ben működik, a képviseletért kap a társasház vagyonából évi több százezer forintot, mint munkadíjat. 2. A közös képviselő a tulajdonosok értesítése, lakógyűlés összehívása nélkül önkényesen megemelheti-e a “munkadíját”? 3. A közös képviselő a saját Bt-jének vásárolt könyvelői program költségét, telefonszámlái költségeit levonhatja-e a társasház vagyonából? 4. A közös képviselő, aki egy külsős takarítói céget alkalmaz, a takarítószerek költségeit levonhatja-e a tásasház vagyonából? 5. Hogyan bizonyítható, hogy az említett takarító cég nem végzi el a feladatát? 6. Bt. megteheti-e, hogy a saját adóbevallásában költségként elszámolja a kiadásait – ami csökkenti az adófizetési kötelezettségeit – plusz a társasház vagyonából is levonja magának ugyanazokat a költségeket?

Válasz: Tisztelt Kérdező!  a 2-től 4-ig terjedő kérdéseire, és az 5. kérdésére is nem a válaszunk. A takarító cég kapcsán, ha ők nem megfelelően végzik a feladatukat, érdemes közvetlenül a takarítás elvégzése utáni időpontban (vagy ha épp azt kívánják bizonyítani, hogy milyen szerekkel és eszközökkel dolgoznak, akkor közben) fotódokumentációt készíteni, majd az megismerteti a lakóközösséggel, illetve a takarítócéget szembesíti azokkal.