Kérdés: Használt telefont vettem, amiről kiderült másnap, hogy gyári hibás, 3 napon belül visszavittem. Azóta se pénzem, se telefonom. Eltel 30 nap a javításra, amit nem tudtak megcsinálni. A gyártó közölte, hogy még gyári garancia is van rá, ad újat. Állítólag nem küldték még, de a 30 nap után úgy tudom, 8 nap van a cserére. Ezen is túl vagyunk 10 napja. De nem akarják a pénzem visszaadni. Ígérgetnek, hogy vesznek nekem egyet, és azt megkapom, de ennek is 1 hete. Mit tehetek? Hova forduljak?
Válasz: Tisztelt Kérdező! Azt javaslom, próbáljon megállapodni az eladóval és figyelmeztesse őt az esetleges jogkövetkezményekre. Amennyiben nem tudnak konszenzusra jutni, küldjön felszólító levelet ügyvéd közreműködésével, ha pedig továbbra sem történik érdemi változás, fizetési meghagyásos eljárást indíthat ügyvéd vagy közjegyző segítségével. Ezen túlmenően a fogyasztóvédelemhez, illetve a békéltető testülethez is fordulhat.