Kérdés: Telekocsi utazás alkalmával történt sérelmek érték a fiamat. Én rendeltem meg az utaztatást egy keddi napra, du 2-re mondták az érkezést Belgiumba, ahonnan Debrecenbe kellett utaztatni. Többszöri hívásra, és a fiam részéről Belgiumból történő telefonhívás alapján este 8-kor tudta meg, hogy fél óra múlva érkeznek. 9-kor elindultak, csütörtök hajnal 4-kor ért haza. Az autó megérkezéséig 3x ázott el, csomagostól. Nem mert elmenni a megbeszélt helyről, mert bármely pillanatban megérkezhet az autó, gondolta, mert semmilyen visszajelzést nem kapott a késésről. Sőt többször nem vették fel a telefont. Beszálláskor átadta a megbeszélt 185 eurót, számlát nem kapott. 2 kiskutya is utazott egy ketrecben az autóban, akiket nem tudtak “kézbesíteni”, így velük utaztak Érdig, végig visítozva. Az utasok etették, itatták őket, akiknek maguknak sem volt elegendő víz már. Az autóban végig dohányoztak a sofőrrel együtt, aki elég “hangos” volt, plusz a zene végig hangos, zavaró volt. A sofőr 2x is megállt, aludt, nagyon kevés, pár órás (kb. 4 óra) alvással vezetett Hollandiából indulva. A második kb. 2 órás alvás után nem volt alkalmas a vezetésre, így egy utas vezetett tovább, a sofőr aludt. A német határnál nem tudták felébreszteni. A fiam végig feszültségben, alvás nélkül utazott, mert nem mert elaludni. Amúgy a sofőr vezetése alatt sem, a vezetési stílusa és a hangvétele miatt. Érdre érkezve valamennyi várakozás után egy másik autó hozta Debrecenig, másik két szegedi utast (kb 2,5 óra várakozás után – terv szerint – másik autó vitte tovább. Idegileg kikészült a fiam is, én is, idős beteg nő vagyok. Több napba telt mindezek kipihenése. Próbált a cégtől kártérítést kérni, nem történt érdemi megegyezés. Kérdésem: Van-e ez utóbbihoz joga, számlát kapnia? Mi a teendő, mit lehet tenni? Én nyugdíjas vagyok, fiam jelenleg munkanélküli.
Válasz: Tisztelt Kérdező! Igen van joga hozzá, de nem biztos, hogy sikeres lesz az eljárás.