Kérdés: 2023.02.07-én váltóolaj cserére vittem az autómat a megszokott márkaszervizbe. A munkafelvételt követően a munkavégzés megtörtént, majd kifizettem az akkor kiszámlázott összeget. 2023.03.28-án telefonon hívtak a márkaszervizből, hogy a váltóolaj cserekor nem a megfelelő mennyiségű olaj került kiszámlázásra az ott jártamkor. A hiba pedig, hogy 7 liter olaj helyett 1 liter került felszámolásra, ami forintosítva (ami a számlán szereplő 16.516,35 HUF/l-el számolva) 99.098,1 HUF különbözet. (A karbantartási/munkavégzési lapon helyesen szerepel a feltöltési mennyiségnél a 7 liter.) Itt megjegyzem a számla kézhezvételekor én sem vettem észre a fent említett hibát a márkaszervizek amúgy is magas áron való munkavégzéseiből kifolyólag. Kérdésem a fentiekkel kapcsoltban, hogy a közel 50 nap elteltével ezen esetben ki kell-e fizetnem a márkaszerviz hibás adminisztrációjából a napokban tudomásomra jutott összeget?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Igen. Habár a liter ár nyilvánvalóan eltúlzó. Kérdés, hogy miben egyeztek meg előtte és abból mi az, ami bizonyítható.