Kérdés: Pár héttel ezelőtt vásároltam egy kijelzőt érintőpanellel egy webshopból, ami hibás, minőségileg nem azt kaptam, amit ígértek. 1 éves garancia vonatkozik rá, azonban a beszerelés megtörtént (és természetesen csak utána láthattam a hibát). A webshop üzenete az volt, hogy ha eltávolítom a készülékről sérülésmentesen a kijelzőt, akkor kicserélik/visszatérítik az árát. Sérülésmentesen lehetetlen eltávolítani ismételten, ők pedig kijelentették, hogy nem vállalják az eltávolítást. Mit tehetek, milyen jogomra hivatkozhatok, hogy teljesítsék a cserét/visszafizetést?

Válasz: Tisztelt Kérdező! Az eladót kellékszavatosság terheli. Azt javaslom, próbáljon meg megállapodni az eladóval és figyelmeztesse őt az esetleges jogkövetkezményekre. Amennyiben nem sikerül konszenzusra jutniuk, a Békéltető Testülethez, a fogyasztóvédelemhez, végső soron pedig bírósághoz fordulhat.