Kérdés: Nemrég megrendeltünk fürdőszoba felújításhoz kellékeket. Fizettünk rá foglalót a cégnek. Szerettünk volna pár napra rá változtatni az anyagiak miatt, ill. a magas áraik miatt. Azt kértük, hogy néhány elemet sztornózzanak. Mivel első körben elutasítottak minket, ezért azt a lehetőséget kértük, hogy a kifizetett foglaló összeget levásároljuk, de a többi részt nem. Erre azt a válasz kaptuk, hogy a megrendelés összege a cég szabályzata alapján nem mehet negatívba. Azt tervezzük, hogy a termék átvételével egy időben számlával, bontatlanul visszaadnánk a termékeket. Nem tudom, hogy ilyen esetben él-e az a lehetőség, hogy 3 nap alatt vissza lehet vinni a termékeket és vissza kell, hogy adják az árát. A cég szabályaiban az van, hogy csak minőségi hiba esetén lehet visszaadni. A cég szabályzata felülírhatja-e a jogszabályban lévő szabályt. Van-e valami ötletük, hogy hogyan tudnánk érvényesíteni a jogainkat?

Válasz: Tisztelt Kérdező! A szerződés megszüntetésére elsősorban az Önök között létrejött szerződés tartalma az irányadó. A teljesítés meghiúsulásáért felelős fél az adott foglalót elveszti, a kapott foglalót kétszeresen köteles visszatéríteni. De az sem mindegy, hogy milyen formában rendelték meg (interneten?…).