Kérdés: 2023.11.29-én érkezett egy csomag, amit futárcég hozott ki. A dobozon a törékeny jelölés ellenére is voltak kis szakadások. Nem várták meg, hogy megnézzem a csomagot, fizettem, aláírtam, elmentek. A terméket megvizsgálva (hegesztő inverter) nem fedeztem fel hibát, viszont a hungarocell borítás törött volt. Mivel nem találtam problémát, így nem jeleztem. Bíztam a kapott termék sértetlenségében (ami 150 ezer forint volt), így nem vizsgáltam tovább. Sajnos később derült ki 2023.12.24. karácsonykor, amikor átadásra került a termék ajándékként, hogy a készülék alján a fémlemez el van deformálva több helyen és a kijelző is be van ütve, úgy néz ki többször is oda lett vágva. A gépház ajtaja nem volt nyitható a deformáció miatt, így üzembe helyezés sem történt. Az eladó a szerződésben 3 év garanciát vállal, viszont azt írja, és a futárcég is, hogy pár napon belül jeleznem kell, ha valami nem stimmel, különben nem vonhatók felelősségre. Mit lehet tenni?

Válasz: Tisztelt Cím! Ebben az esetben nagyon nehéz bizonyítania, hogy a bekövetkezett hibákat a nem megfelelő szállítás okozta, hiszen nem tartotta be a terméket értékesítő cég erre vonatkozó előírásait. Kis eséllyel, de ezzel kapcsolatosan az értékesítő cég méltányosságában bízva keresheti fel őket.